Esenet dhe mënyra e tyre monastike e jetës-Lidhje me Gjon Pagëzorin


Esenet dhe mënyra e tyre monastike e jetës-

Lidhje me Gjon Pagëzorin



…Një pjesë tjetër e sfondit të tij është prania e komuniteteve asketike që jetojnë në shkretëtirën e Judesë, të cilët si Gjon Pagëzori jetuan një mënyrë jetese të thjeshtë dhe folën për nevojën e përgatitjes për një gjykim të ardhshëm.

Lidhje me Gjon Pagëzorin

Një grup i tillë ishin Esenët. Esenët ishin një sekt hebre që jetonin kryesisht në komunitetet proto-monastike në shkretëtirën e Judesë. Dihet shumë pak rreth tyre dhe shumë nga ato që dimë bazohen në spekulime.

Esenët e vlerësuan shenjtërinë dhe pastërtinë në një shkallë të tillë që shumë prej tyre ndien nevojën për t’u shkëputur nga bota e jashtme. Sipas disa burimeve, ata besonin se trupi material ishte i përkohshëm dhe do të zbehej ndërsa shpirti ishte i përjetshëm. Besimet e tyre në lidhje me ringjalljen e trupit ndryshonin nga sekte të tjera hebreje dhe sugjerohet nga disa burime që ata nuk besonin në ringjallje.

Disa llogari pasqyrojnë sa të çuditshme u dukën esenët autorëve të panjohur, veçanërisht autorëve greko-romakë. Sipas një tregimi, ata e konsideronin Diellin si të shenjtë dhe iniciatorëve të tyre do t’u jepej një instrument si lopata për të hapur një vrimë dhe për të mbuluar jashtëqitjet e tyre nga rrezet e Diellit. Një histori gjithashtu thotë që çdo mëngjes para agimit ata luteshin që Dielli të lindte ose drejtpërdrejt në Diell, duke e detyruar atë të lindte.

Essenes besonin se filozofia ishte e padobishme, por ata studiuan me zell etikën. Ata gjithashtu thuhet se kanë studiuar minerale dhe materiale me veti medicinale. Interesimi i tyre për mjekësinë ishte për shkak të rëndësisë së kujdesit për të sëmurët në sistemin e tyre etik. Essenes kaluan pjesën më të madhe të kohës në aktivitete bujqësore ose në aktivitete artizanale. Essenes në përgjithësi nuk praktikonte martesë dhe fitonte të konvertuar nga jashtë komunitetit.

Para se të bashkohej me një komunitet në Essene, një iniciuesi duhej të kalonte një vit duke vëzhguar praktikat e tyre asketike, para se të merrte pjesë në jetën komunale të Essenës. Pas këtij viti të parë, i iniciuari do të merrte pjesë në ritet e komunitetit, përveç vakteve komunale. Vetëm pas këtyre dy viteve ata do të lejoheshin të merrnin pjesë në vaktet komunale pasi të bënin betime për të nderuar Zotin, të ishin besnikë ndaj komunitetit dhe atyre me autoritet dhe të respektonin drejtësinë midis detyrimeve të tjera.

Rutina e përditshme e një Essene i ngjan bashkësive moderne të manastirit. Ata zgjoheshin para agimit dhe luteshin para se të fillonin rutinën e tyre të përditshme të punës. Rreth orës 11:00 të mëngjesit, ata do të hanin një vakt komunal ku një prift do të thoshte hir. Pjesa tjetër e ditës së tyre zakonisht konsistonte në punë bujqësore ose artizanale. Në mbrëmje, ata do të kishin një vakt tjetër si vakti i parë i ditës. Vakti i tyre në mes të ditës kishte një rëndësi të veçantë si një festë e shenjtë dhe të huajt nuk pranoheshin. Essenes vlerësonin jetën e thjeshtë. Ata vlerësonin drejtësinë dhe kërkohej që të kujdeseshin për të sëmurët, pavarësisht nga besimi.

Lidhje me Gjon Pagëzorin

Gjon Pagëzori i ngjan Esenëve në asketizmin e tij dhe paralajmërimin e një gjykimi të ardhshëm. Madje është sugjeruar që Gjon Pagëzori mund të jetë trajnuar ose udhëzuar nga Essenes.

Ndryshe nga Esenët, Gjon Pagëzori nuk i udhëzoi dishepujt e tij të refuzonin të mirat e kësaj bote ose të jetonin një mënyrë jetese asketike. Ai thjesht u kërkoi atyre që të bënin një jetë etike në çfarëdo që bënin. Esenët ishin gjithashtu shumë të rreptë në vëzhgimin e tyre të Shabatit dhe ordinancave të tjera fetare hebreje. Gjon Pagëzori nuk duket se i ka theksuar këto aspekte të ligjit hebre.

Pavarësisht nga këto ndryshime midis Gjon Pagëzorit dhe ashetikëve dhe ashetikëve të tjerë hebrenj në shkretëtirë, Gjoni nuk do të ishte shfaqur pa vend gjatë kësaj kohe si një asketik dhe profet hebre, duke paralajmëruar gjykimin në të ardhmen dhe ardhjen e Mesisë. Janë këto ngjashmëri midis Gjon Pagëzorit dhe mësuesve të tjerë fetarë hebrenj në atë kohë, të cilat demonstrojnë lidhjet midis Judaizmit antik dhe Krishtërimit të hershëm.

About Post Author