Guernica një kryevepër e Pikasos, kundër fashizmit…Nga Vladimir Bizhga


Nga Vladimir Bizhga

Punuar ne vitin 1937.Vaj në kanavacë.Dimensioni 349 cm × 776 cm (137.4 në 305.5 ).Rental Museo Reina Sofia, Madrid, Spanje.

Guernica një kryevepër e Pikasos u mbarua ne qershor 1937., U përdor një paletë në gri, e zezë dhe të bardhë, është konsideruar nga shumë kritikë të artit, si një nga më të famshmet dhe më te fuqishmet piktura anti-luftës në histori.Ajo tregon vuajtjet e njerëzve, kafshëve, dhe ndërtesave te ndëshkuara nga dhuna dhe kaos.

Piktura është një përgjigje për bombardimin e Guernikas, qytet Bask, në veri të Spanjës, nga avionët gjermane dhe italiane , ne luftën civile Spanjolle.

Në janar 1937, qeveria republikane spanjolle porositi Picason , për të krijuar një afresk të gjerë për shfaqjen spanjolle në Ekspozitën Ndërkombëtare të Arteve dhe teknikes në jetën moderne në Panairin 1937 Botërore në Paris. Në atë kohë, Picaso ishte duke jetuar në Paris, ku ai kishte qenë quajtur-drejtor në mërgim nderi i Muzeut Prado. Ai kishte vizituar Spanjën në vitin 1934 dhe nuk u kthye kurrë me aty. Më 1 maj, Duke lexuar mediat për kasaphanën fashiste ne Bilbao, ai braktisi projektin e tij fillestar dhe filloi skicat e një seri të vizatimeve paraprake për Guernica, dhe këtë pune ai do të përfundojë në fillim të qershorit 1937..

Kjo drame tragjike ne një dhome, , në një fund të hapur në të majtë, një dem me sy qëndron mbi një grua te pikëlluar, mbi një fëmijë të vdekur në krahët e saj. Qendra është zënë nga një kalë qe bie në agoni sikur të ishte vetëm, atij i janë drejtuar përmes nga një shtizë ose ushtë. ne plagën e madhe në anën e kalit ne pjesën kryesore të pikturës. Kalë është një i vdekur, copëtuar me sa duket ushtar; dora e tij e shkëputur nga krahu ende kap shpatën e shpartalluar aty ku një lule rritet. Në pëllëmbë të hapur te ushtarit të vdekur është një stigma, një simbol i martirizimit qe rrjedh nga stigmata e Krishtit. Në flakët lehta te llambës në formën e syrit të keq, mbi kokën e kalit, . Qëllim simbolikës se Pikasos në lidhje me këtë objekt është e lidhur me fjalën spanjolle për llambt të lehta; “Bombilla”, qe është e ngjashme me fjalën “bomba” për bombë në spanjisht.

Për pjesën e sipërme te kalit, një figurë e frikësuar femëre, e cila duket të jetë dëshmitarë e skenave te para prej saj, Ajo qarkulloi në dhomë përmes një dritare. krahun e saj, ajror , bartë një llambë me një flake. Kjo llambë është pozicionuar shumë afër llambës se pare, dhe është një simbol i shpresës. Nga e djathta, një grua frikësuar -goditur qe dridhet ,drejt qendrës më poshtë figura lundrues femërore. Ajo duket deri me vështrim të zbrazët në flakërimin e lehte te llambës. Gjuhet ulëritëse te ulëritës te demit, brengosur tek gruaja dhe kali. Një pëllumb është vizatuar në mur pas demit të vogël, duke përfshirë një krismë në mur, përmes dritës te ndritshme (shpresës, ose në botën e jashtme) ku mund të shihet. Një fytyrë me armë të ngritura në terror është zënë në kurth nga zjarri nga sipër dhe poshtë. Dora e djathtë e njeriut sugjeron formën e një aeroplani. Një mur i errët me një derë të hapur ne fundin e djathtë të murit.

Bishti i demit formon imazhin e një flake me tym ne rritje prej saj, me sa duket e dalë në një dritare të krijuar nga hije të lehta e gri rrethuar atë.

Picaso e ekspozoi pikturën e tij në Ekspozitën Ndërkombëtare të Arteve dhe teknikes në jetën moderne në Panairin Botëror të vitit 1937 në Paris dhe pastaj –ajo erdhi në të gjithë botën. Muzeun San Francisco i Artit ., dhe u shfaq e lirë në Shtetet e Bashkuara nga 27 gusht – 19 shtator 1939. Muzeu i Artit Modern në New York City Pastaj ne festimit te vitit Picasso me ekspozitën më 15 nëntor 1939 .

Guernica është pikturë , si Nëntë Symfonia e 9 e Bethovenit në muzikë .

Kjo ikonë i flet për njerëzimin, ne akuzë kundër egërsisë fashiste, ne luftë per shpresë dhe paqes.

Guernica është bërë një simbol universal, nje paralajmërim i fuqishme kundër vuajtjeve dhe shkatërrimeve të luftës. Ku është nje mesazh universal dhe i përjetshëm. Picaso ka thënë: “Lufta e popullit spanjolle është lufta e reagimit kundër fashizmit, për lirinë , se cilës i kam kushtuar tere tërë jetën time si një artist ka-qenë asgjë më shumë se një luftë e vazhdueshme e reagimit , kundër vdekjes se artit, si mund një artist të mendojë për një moment që unë mund të jem në pajtim me reagimin dhe vdekjen? … në telajon , unë jam duke punuar, ku do thërras thërrasë Guernica, dhe në të gjitha veprat e mia të fundit të artit, shpreh neveri time qartë kundër kuçedrës fashiste

Qe e ka zhytur Spanjën në një oqean të dhimbjes dhe vdekjes.

Alejandro Escalona Said, “Kaosi shpalosur .Duket së ndodhë në lagjet e mbyllura provokuar nga ndjenjat intensive të shtypjes. Nuk ka asnjë mënyrë për të dalë nga ankthi. Mungesa e ngjyrës Bën Skenë te dhunshme Zhvillimi drejtë para syve-eshte më e tmerrshme. Të cilat si fotot e luftës transmetohen drejtpërdrejt dhe në definicion të lartë deri ne dhomën tuaj të jetesës “.

Becht-Jordens dhe Wehmeier interpretojnë pikturën si një vetë Përbërja -referential në traditën e pikturave te studios Las Meninas te tilla si Diego Velázquez. Në kryeveprën e tij, Pikaso u përpoq, për të qene nje artist me fytyrë e fryme, politike, por nje artist i madh…

Në Bilbao, rreth orës 4:30 të darkës, të hënën, 26 prill 1937, avionët e kondor te Legjionit gjermane, të komanduar nga kolonel Wolfram von Richthofen, bombarduan Guernican, për rreth dy orë. Ishte ditë tregu, dhe kur bombardimet filluar, nuk ishin në gjendje për të shpëtuar ne ate ferr, sepse rrugët kryesore jashtë qendrës ishin të qytetit ishin shkatërruar krejtësisht, me godina qe vazhdonin te ..

Një ditë më pas, Richthofen shkroi në ditarin e tij të luftës, ” u dogje Guernica”.

Picasso: “Gratë dhe fëmijët e Guernies ishin te pafajshëm. imazhin e pafajshëm, njerëzit e pambrojtur u viktimizuan…. . Një sulm ndaj grave dhe fëmijëve, sipas mendimit te Pikasos,eshte i të drejtuar në thelbin e njerëzimit.

Gazetari George Rri i “The Times” , e përshkroi hollësisht këtë tragjedi, Kjo ngjarje ne skenën ndërkombëtar dhe tërhoqi vëmendjen e Pablo Pikasos., Vëzhgimet e tij hartuar në një artikull që është botuar më 28 prill në të dyja gazetat The Times dhe The New York Times, dhe më 29 prill, u botua në L’Humanité, Rri shkroi:

Guernica, Qyteti më i lashtë i baskëve dhe qendra e kulturës traditës të tyre, ishte plotësisht e shkatërruar dje pasdite nga , avionët e fashisteve gjerman. një flotë fuqishëm të avionëve gjermanë, Junkers dhe Heinkel bombarduesve, Picasso lexoi lajmin e katastrofës ne bilbao

. Në atë kohë, ai ishte duke punuar në një afresk për ekspozitën e Parisit do të zhvillohet në verën e vitit 1937, e porositur nga qeveria Republikane spanjolle. Ai braktisi idenë e tij dhe më, 1 maj 1937 Filloi Guernien.. Kjo tablo do na mahniste me imagjinatën e tij . Disi me gjakftohtësi, për një muaj. Në zbulimin e ekspozitës se Parisit Kjo verë ajo mblodhi pak vëmendje. Ai më solli nje tablo te fuqishme, një simbol i fuqishëm i shkatërrimit të luftës kundër jetëve të pafajshme. Një akuzë kundër fashizmit.