G.Llojdia

1.
Profeti i katër feve . Ai quhet profet nga të gjitha këto besime dhe nderohet si një shenjt në shumë tradita të krishtera. Kryerja e Profetit, Pararendësi i Zotit, Gjon Pagëzori: Ungjillorët Mateu (Mt.14: 1-12) dhe Marku (Marku 6: 14-29) japin llogari për përfundimin martirik të Gjon Pagëzorit në vitin 32 pas lindjes së Krishtit.Autorja Sarah Pruitt sjell një rrëfim të sajën rreth këtij misteri. …Ungjijtë rrëfejnë se ajo u dorëzua në një pjatë Herod Antipas. Pas kësaj, gjërat u errësuan.Përgjatë shekujve, kreu i Gjon Pagëzorit është renditur lart në listën e relikeve më të kërkuara në krishterim . Predikuesi dhe profeti hebre, që festohet si një nga shenjtorët më të hershëm të krishterë, besohet se i ka hapur rrugën kushëririt të tij të largët, Jezusit, të cilin Gjoni e pagëzoi me famë në lumin Jordan….Sipas të katër ungjijve kanonikë të Testamentit të Ri, si dhe rrëfimit të historianit hebre Josephus, Gjon Pagëzori u vra me urdhër të një sunduesi lokal pak kohë përpara kryqëzimit të Jezusit. Ungjijtë pretendojnë se mbreti i kishte prerë kokën dhe e vendosur në një pjatë. Por askush nuk jep ndonjë të dhënë se ku përfundoi koka e Gjon Pagëzorit – ose pjesa tjetër e trupit të tij?2….Profeti i Zotit Gjoni e denoncoi hapur Herodin që kishte lënë gruan e tij të ligjshme, vajzën e mbretit arab Aretas, dhe pastaj në vend të kësaj të bashkëjetonte me Herodian, gruan e vëllait të tij Filipin (Lluka 3: 19-20). …Në ditëlindjen e tij, Herodi bëri një festë për dinjitarët, pleqtë dhe një mijë kryefamiljarë. Salome, e bija e Herodit, kërceu para të ftuarve dhe simpatizoi Herodin. Në shenjë mirënjohjeje për vajzën, ai u betua t’i jepte asaj çfarë të kërkonte, deri në gjysmën e mbretërisë së tij.Vajza e mbrapshtë me këshillën e nënës së saj të mbrapshtë Herodias, kërkoi që ajo të jepej në një pjatë kokën e Gjon Pagëzorit. Herodi u shqetësua, sepse ai kishte frikë zemërimin e Perëndisë për vrasjen e një profeti, të cilin më parë e kishte dëgjuar. Ai gjithashtu kishte frikë nga njerëzit, të cilët e donin Parardhesin e shenjtë. Por për shkak të mysafirëve dhe betimit të tij të pakujdesshëm, ai dha urdhër për të prerë kokën e Shën Gjonit dhe t’ia jepnin Salome.Sipas Traditës, goja e predikuesit të vdekur të pendimit u hap dhe shpalli: ….”Herod, nuk duhet të kesh gruan e vëllait tënd Filipit”. Salome mori ne pjatë kokën e Shën Gjonit dhe ia dha nënës së saj. Herodia e tërbuar goditi me thikë gjuhën e profetit me gjilpërë dhe varrosi kokën e tij të shenjtë në një vend të papastër. …Por Joana e devotshme, gruaja e administratorit të Herodit, Chuza, varrosi kokën e Gjon Pagëzorit në një enë prej dheu në malin e Ullinjve, ku Herodi kishte një parcelë . (Zbulimi i Shefit të Venerueshëm festohet ne 24 Shkurt). …Trupi i shenjtë i Gjon Pagëzorit u muar atë natë nga dishepujt e tij dhe u varros në Sebastia, atje ku ishte bërë vepra e mbrapshtë.Pas vrasjes së Shën Gjonit Pagëzorit, Herodi vazhdoi të qeverisë për një kohë të caktuar. Pontius Pilate, guvernatori i Judesë, më vonë e dërgoi Jezu Krishtin tek ai, të cilin e talli (Lluka 23: 7-12)….Gjykimi i Perëndisë erdhi mbi Herodin, Herodianin dhe Salomein, edhe gjatë jetës së tyre tokësore. …Salome, duke kaluar lumin Sikoris në dimër, ra nëpër akull. Akulli lëshoi rrugën në atë mënyrë që trupi i saj të ishte në ujë, por koka e saj u bllokua mbi akull. Ishte e ngjashme me atë se si ajo dikur kishte kërcyer me këmbët e saj në tokë, por tani ajo fluturoi pafuqishëm në ujin e akullt. Kështu ajo u bllokua deri në atë kohë kur akulli i mprehtë i preu nëpër qafë.Kufoma e saj nuk u gjet, por ata e çuan kokën te Herodi dhe Herodia, pasi dikur u kishin sjellë atyre kokën e Shën Gjonit Pagëzuesit. …Mbreti arab Aretas, në shenjë hakmarrjeje për mosrespektimin e treguar vajzës së tij, bëri luftë kundër Herodit. …Herodi i mposhtur pësoi zemërimin e perandorit romak Caius Caligua (37-41) dhe u internua me Herodian së pari në Gaul, dhe pastaj në Spanjë.3.Vijojmë me rrëfimi e S.Pruitt.”Kjo është diçka që është e zakonshme me legjendat biblike,” thotë Robert Cargill, asistent profesor i klasikëve dhe studimeve fetare në Universitare . “Në çdo kohë, ajo nuk thotë në mënyrë specifike se çfarë ka ndodhur me trupin e dikujt, por i jep të gjitha llojet e traditave se ku mund të ketë qenë.”…Çfarë dimë për jetën e Gjon Pagëzorit?-Historia e Gjon Pagëzorit na vjen nga Dhiata e Re, veçanërisht nga ungjijtë (Mateu, Marku, Luka dhe Gjoni) dhe nga vepra e Flavius Josephus “Antikitetet e Judenjve “. Pasi jetoi një jetë asketike në shkretëtirë, Gjoni doli në Luginën e Ulët të Jordanit duke predikuar në lidhje me ardhjen e afërt të gjykimit të Zotit dhe duke i nxitur ndjekësit e tij të pendohen për mëkatet e tyre dhe të pagëzohen në përgatitjen e Mesisë që po vinte.Mesazhi përgatitor i Gjon Pagëzorit tërhoqi qindra, ndoshta mijëra, ndjekës nga Jeruzalemi dhe Judea. Ai e bëri të qartë se ai vetë nuk ishte Mesia dhe paratha ardhjen e Jezuit: «Një që është më i fuqishëm se unë, sandalet e të cilit nuk jam i denjë të mbaj». (Mateu 3:11).Shumë studiues fetarë pajtohen që pagëzimi i mëpasshëm i Jezusit në lumin Jordan, i përshkruar në tre nga ungjijtë (Mateu, Marku dhe Lluka) dhe nga një numër burimesh të tjera kanonike dhe jo-kanonike, është pothuajse me siguri një ngjarje historike. …Zona arkeologjike në Al –Maghatas Jordan (e identifikuar si Bibla “Betania përtej Jordanit”) është parë si vendi i pagëzimit që nga epoka e vonë romake-e hershme Bizantine. …Shumica e konfesioneve të krishtere e konsiderojnë pagëzimin e Jezuit si një moment të rëndësishëm dhe bazën për ritin e krishterë të pagëzimit që ka mbijetuar gjatë shekujve.4.Si vdiq Gjon Pagëzori?Sipas Josephus, pak kohë pasi e pagëzoi Jezusin, Gjon Pagëzori u vra në pallatin-fortesë të Machaerus , që ndodhet afër Detit të Vdekur në Jordanin moderne. I ndërtuar nga mbreti Herodi i Madh, pallati u pushtua në atë kohë nga djali dhe pasardhësi i tij, i njohur si Herod Antipas….Ungjijtë e Mateut (Mateu 14: 1–12) dhe Marku (Marku 6: 14–29) regjistruan se Herod Antipas e kishte arrestuar dhe burgosur Gjon Pagëzorin pasi predikuesi dënoi martesën e mbretit me gruan e tij, Herodian, si të paligjshme, sepse ajo më parë ishte martuar me vëllanë e tij, Filipin. Herod Antipas fillimisht i rezistoi vrasjes së Gjonit, për shkak të statusit të tij si njeri i shenjtë. Por pasi vajza e tij vallëzoi për të në festën e tij të ditëlindjes, ai ofroi t’i jepte gjithçka që ajo të dëshironte. E provuar nga nëna e saj, e cila kundërshtoi gjykimin e Gjonit për martesën e saj, vajza e Herodias kërkoi në një pjatë kokën e Gjon Pagëzorit.Në Antikitetet e Judenjve ,Jozefi konfirmoi që Herod Antipas “vrau” Gjon Pagëzorin pasi e burgosi në Machaerus, sepse ai kishte frikë se ndikimi i Gjonit mund ta bënte të mundur që ai të fillonte një rebelim. …Josephus gjithashtu identifikoi vajzën e Herodiadës si Salome (ungjijtë nuk e përmendin emrin e saj), por nuk deklaroi, që Gjonit iu pre koka me kërkesën e saj.5.Ku mund të jetë koka e tij (dhe pjesët e tjera të trupit)?…Josifi nuk përmendi se ku u varros Gjon Pagëzori, as Bibla, edhe pse Ungjilli i Mateut thoshte se dishepujt e tij “erdhën, morën trupin dhe varrosën, dhe shkuan dhe i thanë Jezusit” (Mateu 14:12). Nga shekulli i katërt (tre shekuj pasi ndodhën këto ngjarje), vendi i varrimit të Gjonit tradicionalisht besohej të ishte në Sebastia (fillimisht Samaria), tani në Palestinë.Nga ana tjetër, ajo që iu bë kokës së Gjon Pagëzorit, është një pyetje që ka shëmtuar kërkuesit e relikeve për shekuj me radhë. “Ju keni një mijë tradita të ndryshme rreth vendit ku u varros, e tij, dhe gjëra të tilla,” thotë Cargill.Sipas traditave të ndryshme, jo më pak se katër vendndodhje pretendojnë për kokën e shenjtit të vrarë. …Në Damask, Siri, “Xhamia Umajad ” u ndërtua në shekullin e tetë pas Krishtit në vendin e një kishe të krishterë të quajtur për Gjon Pagëzorin: koka e tij thuhet se do të varrosej në një faltore atje. Një kafkë e identifikuar si e Gjon Pagëzorit është në ekspozitë në Kishën e San Silvestre në Capite në Romë, e ndërtuar për të strehuar objekte nga katakombet romake….Katedrale e shekullit të 13 në Amiens ,Francë ishte ndërtuar posaçërisht për të strehuar, kokën e Gjon Pagëzorit, gjoja e kthyer prapa nga Konstandinopoja në vitin 1206. …Dhe në Mynih, Gjermani,Muzeun Residenz përfshin kafkën e Gjonit midis një numri relikesh të mbledhura nga Duka Wilhelm V i Bavarisë me lejen e Papës në mesin e shekullit të 16-të….Përveç kësaj, muzeumet dhe manastiret në Stamboll, Egjipt dhe Mal të Zi, ndër vendet e tjera, pretendojnë të kenë pjesë të tjera të trupit që i përkasin Gjon Pagëzorit, duke përfshirë krahun e tij të djathtë dhe dorën e djathtë (me të cilën ai e pagëzoi Jezusin).6.Ku qëndron legjenda tani?Në vitin 2010, arkeologët bullgarë njoftuan se kishin gjetur një shenjtërores që përmbante një numër eshtrash në rrënojat e një manastiri mesjetar në Sveti Ivan (ose “Shën Gjoni”, në Bullgarisht), një ishull i Detit të Zi në brigjet jugore të Bullgarisë. Për shkak se një manastir i mëvonshëm në ishull iu kushtua Gjon Pagëzorit, studiuesit sugjeruan që këto ishin me të vërtetë mbetjet e shenjtorit, duke treguar një kuti ranore të vogël të gjetur përkrah relievit, të gdhendur në greqisht: “Zot, shpëto shërbëtorin tënd Thomas. 24 qershor. “Takimi me radiokarbon dhe testimi gjenetik më vonë zbuluan se eshtrat e gjetura në Sveti Ivan i përkisnin një njeriu që jetonte në atë që tani është Lindja e Mesme në shekullin e parë pas Krishtit, duke e bërë të imagjinueshme që ata mund të ishin të Gjon Pagëzorit – megjithëse nuk ka asnjë mënyrë për t’i provuar ato si i tillë.7.Në fund, pretendimet konkurruese ndaj kokës së Gjon Pagëzorit (dhe pjesëve të tjera të trupit) mund të thonë më pak për historinë sesa flasin për fuqinë e qëndrueshme të relikteve që lidhen me jetën dhe shërbesën e Jezuit. …Ashtu si qefini i Torinos ose Grali i Shenjtë koka e Gjon Pagëzorit ka fituar një shtat mitik, më të madh se jeta gjatë shekujve, për shkak të rëndësisë së profetit në historinë e Krishtit.”Gjithmonë ka qenë ky besim se nëse mund të prekësh vetëm një objekt të lidhur me Jezusin, të paktën, mund të ndihmojë të konfirmosh besimin e dikujt”, shpjegon Cargill. “Dhe në rastin më të mirë, mund të bëjë një mrekulli.”1 ndarjePëlqejKomentoNdaj