E vërteta për Nolin-Entela Komnino


E VËRTETA PËR NOLIN

POSTIMI XXI

Vijon nga POSTIMI XX

Lirika politike e Lëvizjes së përgjithshme kombëtare të Rilindjes

shqiptare konfigurohet me ndjeshmëri unikale në atë që formulon

Mid’hat Frashëri;

‘Mëmëdheu’ ishte në ‘formën e një perëndie dhe kulti i tij’ në

‘vendin e një besimi fetar’

Pausa për ta përtypur që prodhon dhe pas më shumë se një

shekulli ‘atdheu transcendent’, është habija që kërkon shpjegim në realizmin e toneve ekzaltuese të një përjetimi fëminor për atë

që në thelb ishte ekzistenca e vetme e Shqipërisë. Kapaciteti i

një materieje të tillë të treguar përmes përjetimit e tregues për

kohën njëkohësisht, në filtrat e sotme të retorikës jep përfundime

befasuese edhe për përmbajtjet mijëravjeçare të të folurit.

Substanca e hershme e oponencës në ligjërim, e kërkuar të

shuhet si veprim i përgjithshëm për shqiptarët deri në fshirjen

e mjeteve të oponencës (gjuhës së tyre dhe vetëm të tyre nga

gjithë popullsitë e pushtuara prej osmanëve), që, sipas historive

mbi Europën juglindore njësuar me Ballkan, bëhet faktike nga

vendime zinxhir kundër tyre e që vazhdonte logjikën vepruese të

asgjësimit edhe më pas me hipoteza të llojit ‘nëse nuk u çliruan

nga turqit si dhe popujt e tjerë, nuk e deshën vetë këtë gjë’; ka

prodhuar ose ritakuar nga ana tjetër një realitet mendor të

paprekshëm nga asgjësimi, të proceduar shumëfish edhe për të

përmbajtur sugjestivisht kapacitetet e dimensioneve të munguara,

kryesisht të vendit.

Në këtë gjallim të treguar, realizmi i të jashtëzakonshmes që

Pathosi sipas retorikës e përmban teorikisht, bën të pasqyrohet

siç është, vetëm përmes rreshtave, një atdhe gati i shuar, por mu

për këtë dhe therjen në palcë të nevojës, mëse i vërtetë, madje

dhe i adhurueshëm si zot që nuk shihet. Fantazia fëminore sa

dhe dëshmia e gjendjes, e raportojnë sot realitetin e kësitreguar

si një mëmëdhe-produkt të përpjekjeve që çoi minimalisht në

një ekzistencë situatash në vend të atdheut-shtet me katër

pushtete, ku gjenin vend si mundnin realiet e kulturave të mohuara,

por të thella në kohë. Ndërsa turqit nuk e lëshonin Shqipërinë

tamam si një koloni, Shqipëria ishte atje ku vazhdon të jetë dhe

sot si vend, në mos i njëjti, ai shumë pranë fillimeve të ligjërimit

e retorikës, ku kapacitetet e oponencës në ligjërim duhet të kenë

qenë rregullative që në krye të herës, siç do kërkonte të na tregonte emri i i-lirë-ve, çka e solli si vetëndjerje po organike një liri-kë politike sa më lart që e bënte të shihej si kult perëndish atdheun e mohuar gati në shuarje.

Vijon në POSTIMI XXII me

‘Në universin mendor të shqiptarëve koha mbi dymijëvjeçare e lirikës politike,…..